رندر فارم چیست؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید معنی کلمه رندر مورد بحث و بررسی قرار گیرد. رندر از لحاظ کلامی به معنی تفسیر و ارائه بوده که در زمینه شبیه سازی رایانه ای (جلوه ویژه بصری، انیمیشن، بازی، واقعیت مجازی و …) اشاره به آخرین تصویر تولید شده یا خروجی نهایی می باشد. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه موتورهای رندر و سخت افزارهای موجود می­توان رندرینگ را به دو شاخه مبتنی بر CPU و GPU تقسیم بندی کرد که مقایسه آن مبحثی جذاب و پیچیده می­باشد.

رندرینگ را می توان محاسبه رفتار اشعه های نور در فضای سه بعدی تعریف نمود که محاسبه ای پیچیده و زمانبر میباشد. به منظور تبیین زمانبر بودن این فرآیند یک انیمیشن سینمایی را در نظر بگیرید. برای ساخت چنین انیمیشنی باید 130 الی 150 هزار تصویر(فریم) کنار یکدیگر قرار بگیرد. اگر متوسط زمان رندر هر تصویر را 2 ساعت در نظر بگیریم (ممکن است برای رسیدن به کیفیت بالا این زمان تا 40 ساعت یا بیشتر هم افزایش یابد)، رندر شدن این انیمیشن با یک کامپیوتر حدود 30 الی 35 سال طول می کشد!!!

به منظور کاهش زمان رندرینگ پروژه های کلان از رندر فارم استفاده می شود. در واقع رندر فارم یک صف چند ده ساله از محاسبات رندرینگ را به تعداد زیادی صف کوچکتر تقسیم نموده و بصورت موازی با تعداد زیادی پردازشگر به انجام می رساند، به نحوی که میتوان به راحتی زمان رندرینگ هر پروژه را به یک صدم تقلیل داد.

نوشتهٔ بعدی
مقایسه رندرینگ با CPU و GPU قسمت اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید